• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hjälpa en vän

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Fått frågan om jag vill hjälpa en vän med att fylla i ansökan om skuldsanering & det jag undrar nu, innan vi gör det, är att hon är inneboende hos en man som har det väldigt gott ställt, med både arbete, sparade pengar & flertalet bilar osv...kan det här bli ett problem? Kommer det anses som att de är ett par & att hans tillgångar då ska tas med eller kollas det upp på något sätt även om man inte tar med hans alls i ansökningarna? Och ska väl tillägga att hennes skulder är väldigt höga och dom kan inte mannen hjälpa till att lösa.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Det här hittade jag hoppas det kan vara till någon hjälp:http://lawline.se/answers/14410 Det kanske vore bra att din vän kontaktar sin skuldrådgivare som kan besvara detta också.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Lawline har också gratis juridisk hjälp där man får svar via mejl som kan vara mer specifika för din vän. det finns en grön ruta på sidan där man kan ställa sin fråga. Lycka till.
 

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Lawline har också gratis juridisk hjälp där man får svar via mejl som kan vara mer specifika för din vän. det finns en grön ruta på sidan där man kan ställa sin fråga. Lycka till.

Tack snälla det hade jag mycket nytta av :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp